گفتگو با رتبه 2 کشوری کنکور تجربی 93 : آناهیتا نجفی


گفتگو با رتبه 2 کشوری کنکور تجربی 93 :آناهیتا نجفی

آناهیتا نجفی از  رشت رتبه 2 تجربی کشور

لطفاٌ خودتان را معرفی کنید؟میانگین تراز امسال شما در آزمون‌های کانون چقدر بود ؟

آناهیتا نجفی از رشت هستم . میانگین ترازم 8190 بود.

نام و نوع مدرسه شما چه بود ؟

فرزانگان– استعدادهای درخشان

ساعت مطالعه ات چقدر بود ؟

حدود 8 تا 10 ساعت در روز

آیا مشاور خصوصی داشتید؟

خیر

آیا در درسی معلم خصوصی داشتید ؟

بله – درس های ریاضی و فیزیک و زیست

چطور شد که کانون را انتخاب کردید؟

....

1.شنیده بودم که آزمون های جامع کانون و نتایجش شبیه کنکور است که این مساله برای من هم اتفاق افتاد. در آخرین آزمون جامع کانون من رتبه 2 شدم و آقای پورمیربابایی 1 شدند و در کنکور هم دقیقاً این رتبه ها تکرار شد.

2.در جامعه ی آماری بالای کانون خود را بسنجم.

3.با تیپ سوالات آزمون های کانون آشنا شوم.

درصدهای شما در کنکور چگونه بود؟

ادبیات94.7  عربی94.7  دین و زندگی 68   زبان 89.4     زیست97   شیمی 96  فیزیک100 و ریاضی95.6

درصد شیمی شما با توجه به سختی کنکور امسال بسیار عالی است. آیا پیش زمینه خاصی داشتید؟

بله من مدال نقره کشوری شیمی را دارم

آیا درسی بوده که شما با آن مشکل داشته باشید و بعد بتوانید با انتخاب روش درست برای خودتان ، چالشتان را با آن درس حل کنید؟

من در ادبیات مشکل داشتم. ابتدا آن را درس به درس می خواندم اما با تغییر روش مطالعه و موضوعی خواندن وضعیتم بهتر شد. ضمن اینکه 10 تا 15 دقیقه هم در هر روز به موضوعات پراهمیت مانند قرابت و آرایه می پرداختم و تست کار می کردم.

مهم‌ترین نکته ای که باعث موفقیت شما شد ، چه بود ؟

آرامش روحی و اعتماد به نفس بالا- نمی توان گفت که کسی پیدا شود که استرس ندارد ولی من سعی می کردم استرس خود را به حداقل برسانم.

» نظرات ، انتقادات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید «