گفتگو با مهسا دولت شاهی رتبه 4 کشوری کنکور تجربی 93


گفتگو با مهسا دولت شاهی رتبه 4 کشوری کنکور تجربی 93

برنامه تلویزیونی فرصت برابر

گفتگو با مهسا دولت شاهی رتبه 4 کشوری رشته تجربی از خرم‌آباد

28 مهر 93

از چه سالی به کانون آمدید؟

از سال دوم دبیرستان.

آیا در این مسیر نشیب و فراز هم داشتید؟ روند شما در آزمون‌ها چگونه بود؟

بالا و پائین شدن که طبیعی بود ولی خوشبختانه روند من در کل صعودی بود و در سال کنکور فراز و نشیب‌ها خیلی کم شد و خیلی آرامش داشتم.

از چه منابع مطالعاتی استفاده می‌کردید؟

منابع مطالعه من خیلی زیاد نبود و برای هر درسی یک یا دو کتاب داشتم من از کتاب‌های آبی 30 سال فیزیک و ریاضی کنکور استفاده کردم هم‌چنین زرد عمومی و زرد اختصاصی.

آیا دفتر برنامه‌ریزی داشتید؟ و آیا آن را پر می‌کردید؟

.....

 بله دفتر برنامه‌ریزی قلم‌چی را هم استفاده کردم. ساعت مطالعه و کیفیت مطالعه خیلی مهم است.

آیا از کتاب خودآموزی هم استفاده می‌کردید؟

بله از سال دوم دبیرستان کتاب خودآموزی را پر می‌کردم بعد از هر آزمون سوال‌هایی را که اشتباه پاسخ داده بودم یا شک داشتم یا تشخیص می‌دادم که مهم است را در آن یادداشت می‌کردم و برای مرور مطالب مهم در ماه آخر خیلی به من کمک کرد و سبب شد اشتباهات رایجم را در کنکور تکرار نکنم.

آیا به سایت کانون هم مراجعه می‌کردید؟

بله من از سایت کانون استفاده می‌کردم خصوصا از قسمت کلکسیون روش‌ها در تابستان استفاده کردم و در دوران جمع‌بندی هم از خلاصه‌درس‌ها استفاده کردم. برای دیدن کارنامه آزمون‌ها هم همیشه به سایت کانون می‌رفتم.

آیا از دوستان شما کسی بود که با هم باشید؟

فاطمه فاضلی فرد رتبه 6 دوست من بود ما از خرم‌آباد با هم رتبه‌های تک رقمی کسب کردیم.

بیشتر روند شما رفاقت بود یا رقابت؟

رفاقت بود بیشتر.

شما به دیگران توصیه می‌کنید از چه سالی به کانون بیایند؟

هر چه زودتر بیایند بهتر است ولی به نظرم اگر از سال اول دبیرستان به کانون بیایند خوب است. برنامه‌ریزی را با این کار بهتر یاد می‌گیرند.

آیا برنامه فرصت برابر را نگاه می‌کردید؟

بله همیشه می‌دیدم و خصوصا بعد از عید.

والدین شما برای شما چه کاری انجام می‌دادند؟

آن‌ها همیشه من را حمایت می‌کردند و من با والدینم بعد از هر آزمون می‌نشستم آزمون‌ها را بررسی می‌کردم و درباره برنامه‌ریزی برای دو هفته بین دو آزمون صحبت می‌کردیم.

» نظرات ، انتقادات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید «