گفت و گو با رتبه 6 کنکور تجربی 93 : فاطمه فاضلی فرد


گفت و گو با رتبه 4 کنکور تجربی 93 : فاطمه فاضلی فرد

فاطمه فاضلی فرد رتبه 6 کشوری از خرم آباد در گروه علوم تجربی - رتبه 4 منطقه 2

از چه سالی به کانون آمدید؟

از دوم دبیرستان آمدم اواخر سال دوم به دلیل المپیاد تعدادی از آزمون ها را ندادم در سوم دبیرستان یک غیبت داشتم و در پیش هم غیبتی نداشتم.

مهمترین عامل کانونی شدن شما چه بود؟

علت کانونی شدن من، سابقه خوب کانون بود. از طرفی دبیران ما هم خیلی توصیه می کردند و جامعه آماری بالا کانون سبب می شد درسطح کشور جایگاه خودم را بشناسم.

در تابستان کنکور چه کردید؟ و تمرکز شما بر نگاه به آینده بود یا گذشته؟

سعی می کردم پیش خوانی داشته باشم در دوران تابستان بیشتر به نگاه به آینده تمرکز داشتم.

نظر والدین شما راجع به مطالعه نگاه به آینده و گذشته در تابستان چه بود؟

من کلا برای تصمیم گیری وسواس دارم و با دیگران مشورت می کنم والدین من هر دو فرهنگی هستند و چون معتقدم والدین ما خیرخواه ما هستندبا آن ها مشورت می کردم آن ها هم بیشتر تاکید بر نگاه به آینده داشتند.

چگونه به اهمیت و مزایای پیش خوانی پی بردید؟

.....

با پیش خوانی تمرکز بیشتری داشتم و یادگیری هم راحت تر و سریع تر اتفاق می افتاد.

اگر کانون نمی آمدید رتبه شما چند می شد؟

به نظرم اگر کانون نمی آمدم رتبه ام تک رقمی نمی شد.

نظر شما نسبت به برنامه راهبردی کانون چیست؟

من برنامه راهبردی کانون را خیلی دوست داشتم. من  کمی وسواس داشتم مثلا اگر الان مهرماه بود من نگران این بودم که آیا برای خرداد می توانم تمام مطالب را مرور کنم؟ و برنامه راهبردی تمام این موارد را پوشش داده بود.

آیا با برنامه دوران طلایی نوروز کانون هماهنگ بودید؟

بله کاملا هماهنگ بودم اما جدیتی را که برای ازمون اول فروردین داشتم برای دوم نداشتم فکر می کردم دومی را تسلط دارم و در کل آزمون دوم را خیلی بدتر دادم.

ایا وسوسه نشدید آزمون های موسسه های دیگر را هم شرکت کنید؟

یک آزمون دیگر دادم که سبب آشفتگی شد و بهتر است یک برنامه ای باشیم.

آیا در حین مطالعه هرگز مایوس می شدی؟ چگونه کنترل می کردید؟

بله مایوس هم می شدم و این یک امر طبیعی است در این زمان ها مادرم با من بسیار صحبت می کردند. والدین من ونتیجه گرا نبودند و تلاش من برایشان بسیار مهم بود. با خانم مجرد ثانی هم ارتباط می گرفتم و ایشان هم بسیار کمک می کردند.

آیا شما دوست دارید به کسی کمک کنید؟ مثلا پشتیبان ویژه باشید؟

بله

برای کنکوری ها توصیه خاصی دارید؟

من به کنکوری ها توصیه می کنم که همه تلاش خودشان را بکنند و ناامیدی درحین مطالعه برای کنکور مقطعی است و برگشت به حالت عادی خیلی مهم است و اگر تلاش کنند حتما نتیجه زحمت خودشان را می گیرند.

چقدر فکر می کنید نتایج شما در شهر شما انگیزه ای برای دیگران خواهد شد که تلاش کنند که آن ها هم موفق شوند؟

سال قبل یکی از دانش آموزان شهر ما رتبه 3 کشوری  شد که برای ما انگیزه زیادی ایجاد کرد رتبه ما هم قطعا انگیزه افراد دیگر خواهد شد. شهر ما امکانات آموزشی زیادی ندارد ولی استعدادهای زیادی وجود دارد که می تواند به موفقیت منجر شود

شما چه سالی را برای ملحق شدن دانش آموزان به کانون توصیه می کنید؟

برادر من کانونی است من همیشه افسوس می خورم که چرا یک سال زودتر به کانون نیامدم. این کار یعنی شرکت در آزمون ها و پیوستن به برنامه کانون سبب شد آزمون دادن فقط یک ارزیابی ساده نباشد بلکه کمک کرد خودم را بیشتر بشناسم.

چه کسی توصیه کرد که برادر شما هم کانونی شود؟

هم من پیشنهاد کردم و و هم مادر و پدرم این نظر را داشتند.

» نظرات ، انتقادات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید «